Maserati élet

A Levante Trofeo világpremierje a 2018-as New York-i Nemzetközi Autószalonon

Maserati-Levante-Trofeo-V8-Front-1

Modena, 2018. március 28. – A Maserati bemutatja a New York-i Nemzetközi Autószalonon az első V8-as Levante-t. Ez a Levante Trofeo, a SUV-k végső Maseratija, amely 3 másodperc alatt képes 0-100 km/h sebességre gyorsulni, és 300 km/h-nál nagyobb sebesség is elérhető.

A Levante Trofeo egyike a Maserati legerősebb motorjának. A 3,8 literes Twin Turbo V8 motor, amelyet úgy terveztek, hogy tökéletesen illeszkedjen a Q4 intelligens összkerékhajtású rendszerhez, lenyűgöző 590 lóerővel 6,250 fordulat/perc sebességgel és 730 Nm nyomatékkal 2,250-5000 fordulat/perc sebességgel rendelkezdik.

A motor a mai napig gyártott Maserati legmagasabb kimeneti teljesítményével (156 LE/liter) büszkélkedhet, és mint az összes Maserati benzinmotor, a Ferrari állítja össze Maranellóban.

A leggyorsabb Levante alvázát úgy hangolták be, hogy képes legyen kezelni ezt a megnövekedett teljesítményt, és emellett élvezetes, kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújtson. Ez a tuning biztosítja, hogy a Levante Trofeo a Maserati GranTurismo filozófia lényegét a szupersport teljesítményével testesíti meg.

“Ez bizonyítja, hogy aki szelet vet, vihart arat” – mondja Tim Kuniskis, a Maserati vezérigazgatója. “A Trofeo esetében a modenai mérnökök és tervezők tudták, hogy a hajtáslánc paraméterei több mint képesek lennének megbirkózni a további erővel, és tudták, hogy a Maserati a világ legszebb motorjaihoz férhet hozzá. Így hát felálltak a kihívásnak, hogy a legjobb luxus SUV egyben a leggyorsabb is legyen.”

Az összetéveszthetetlen Levante design új szintre emeli a sportosságot a Trofeoban. Az elegáns átalakítás elsősorban az alsó első és a hátsó lökhárítóra helyezte a hangsúlyt, amelyet a 22″-os” Orione kerekek támogatnak, mind polírozott, mind matt felülettel.

Az alsó oldali levegőnyílás új, agresszívabb kialakítással rendelkezik, amelyet két aerodinamikus szárny határoz meg, amelyek további stabilitást adnak, vizuálisan “benyomják” az orr súlyát a hatalmas első kerekek felé. A légáramlás eloszlásának javítása érdekében a Trofeo szénszálas oldalkeretes lapátokkal és szénszálas elosztóval van ellátva.

A hátsó vége szélesebbnek és izmosabbnak tűnik az élesebb szénszálas vízszintes elemekkel.

Elöl a Levante Trofeo teljes mátrix LED-es fényszórókkal rendelkezik, egy Black Piano, valamint karosszéria színű ajtókilincsekkel, sötét színű ovális kipufogócsúccsal, és piros, kék, fekete, ezüst vagy sárga színű féknyereggel. Speciális “Saetta” Trofeo logók díszítik a coupé stílusú SUV ikonikus c-pilléreit.

Az elülső levegőnyílások oldalsó elölnézetei, és a hátsó elszívó ultrahangos, magasfényű szénszálas anyagból állnak, így a Levante Trofeo polírozott verseny külsővel rendelkezik. Még a motorháztető is új, két agresszív szellőzővel rendelkezik a jobb hengerfej-hűtés érdekében. A motorháztető alatt a motorburkolat szintén magasfényű szénszálból készül, V8 felirattal és ikonikus Trident logóval, míg a hengerfejek és a szívócsonkok vörösre vannak festve.

A belső designerek elegáns módon alakították ki a megkülönböztető környezetet a Levante Trofeo belsejében. A faragott sportülésekben fekete, piros és sárgás színben kapható teljes körű “Pieno Fiore” bőrszínek állnak rendelkezésre, melyek mindegyike kontrasztos varrattal és “Feather” logóval van ellátva a fejtámlákon. A “Pieno Fiore” nem olyan, mint az autóiparban használt többi bőr, mert a természetes, puha érzetet hosszú évek során fejlesztették ki.

Egy új, matt szénszálas kárpitozással, egyedi grafikákkal, fém Trofeo jelvényekkel ellátott padlószőnyegekkel és egy egyedülálló tárcsával rendelkező Maserati óra elegánsan kiemeli a Levante rendkívül exkluzív sportos karakterét, amihez a szabványos 1,280 wattos Bowers&Wilkins Premium surround hangrendszer biztosít kivételes hallgatási élményt.

A Levante Trofeo termelése nyáron kezdődik a felújított Maserati üzemben, Mirafioriban (Torino), Olaszországban. A Maserati történetében a leggyorsabb Levante eredetileg tengerentúli exportpiacokra készült, az USA-ba és Kanadába.


Teljesítmény ellenőrzése alatt

A Maserati mérnökei kifejlesztették a hatalmas 3,8 literes Twin Turbo V8 motort a Q4 intelligens összkerékhajtás rendszeréhez, új forgattyúház kialakításával, speciális forgattyús tengelyszereléssel, új olajszivattyúval és segédszalaggal.

Az új turbófeltöltők nagyobb áramlást mutatnak, míg az újratervezett hengerfejek speciális szelepekkel, különböző dugattyúkkal és új hajtórudakkal teszik lehetővé a maximális teljesítménycélok elérését speciális kalibrációs leképezéssel kombinálva.

A Levante Trofeo minden bizonnyal az egyik leggyorsabb SUV, amelyet valaha építettek. Köszönhetően a 3,6 kg/ló teljesítménynek, a Trofeo 3,9 másodperc alatt csak 100 km/h sebességet ér el, és csak 34,5 méter a fékezési távolság.

Az ideális 50:50 súlyegyensúly és az alacsony tömegközéppont – az összes Levante modellekhez hasonlóan – kombinálva a finomra hangolt dupla karosszéria elülső/Multi Link hátsó felfüggesztéssel és a 22 hüvelykes kovácsolt alumínium kerekekkel felszerelt nagyobb gumiabroncsokkal rendkívül kiegyensúlyozott kezelhetőséget és oldalstabilitást nyújt.

Az új “Corsa” vezetési mód Launch Control funkcióval a meglévő Normál, ICE, Sport és Off Road módokon felül elfogadta a Maserati SUV sportos jellegét. A “Corsa” vezetési mód tovább javítja a motor válaszát, és megnyitja kipufogószelepeket gyorsulásnál, valamint gyorsabb sebességváltást, alacsonyabb felfüggesztési magasságokat, sportosabb Skyhook csillapítást és optimalizált Q4 intelligens összkerékhajtási beállításokat kínál, ezen kívül kölcsönhatásban áll a kipörgésgátló és az ESP rendszerekkel a vezetési élmény maximalizálása érdekében.

A Maserati Integrált Járművezérlési (IVC) rendszert első ízben építették be egy Levante-ba, a lenyűgöző vezetési dinamikáért, a jobb teljesítményért és a valódi Maserati vezetési élményért, a “járművezetői hibák” helyett az elektronikus stabilitási program (ESP) dominálnak.


Levante Trofeo – Limited edition

A közelgő új modell bevezetéseként a Maserati bemutatja a korlátozott Levante Trofeo kiadást a Javits Centerben New Yorkban. A bemutatóautó a speciális, matt Grigio Lava festékkel van ellátva, matt kivitelben 22 hüvelykes kerekekkel és piros féknyereggel. Ez a korlátozott sorozatú Trofeo kizárólag az Egyesült Államokban és Kanadában elérhető.

A Levante Trofeo induló kiadása nyolc exkluzív külső színben kapható, beleértve a következő extrákat is: 22 colos kovácsolt alumínium kerekek három évszakos gumikkal, vagy új, 21″ kerekekkel, szezonális gumikkal, fényes kivitelben, fekete ködlámpa gyűrűk, fekete krómozott Maserati jelvények, Trofeo “Saetta” logók, oldalsó szellőzőnyílások és törzskönyök.

A Trofeo induló változat még egyedibb, természetes “Pieno Fiore” bőr sportülésekkel, fekete, sötét vagy piros színben, kontrasztos varratokkal. A kék vagy sárga varrással ellátott fekete bőr kizárólag az induló kiadáshoz és az új matt szénszálas hullám belső borításához tartozik. A központi konzolba integrált sorozatos kiadású kiadási jelvényt, amely az ügyfél nevét tartalmazza, szintén hozzáfűzte a Trofeo indító kiadásának egyedi jellegét.

Vissza a listához