Maserati élet

Maserati a padovai Auto e Moto d’Epoca Shown

Maserati stand at Auto e Moto d'Epoca in Padua 2017_res.JPG

Három ikonikus Maserati autót mutatnak be a kiállításon: az A6-os 1500, az 5000GT ALLEMANO és az A6G-54 ALLEMANO. Emellett a márka jelenét képviseli az új Maserati Ghibli GranSport MY18.

Modena, 2017. október 26. – Maserati kiállítóként van jelen a padovai Auto e Moto d’Epoca Shown, Európa legnagyobb klasszikus és modern autó- és motorkerékpárkiállításán. Az esemény, a 34. a sorban, ma nyílik és október 29-ig várja a látogatókat.

A Maserati Classiche három autót választott ki kiállításra az 1-es számú csarnokban:

  • A6 1500. Az A6 1500 volt a Maserati első közúti modelle. A projekt eredetileg Modenában kezdődött 1941-ben, a fejlesztés folytatódott a második világháború alatt is, és az 1947-es genfi autószalonon mutatkozott be a nagy nyilvánosság előtt. Az autó nem csak a Pininfarina dizájnt mutatta be, hanem jelentős újításként a kerek keresztmetszetű alvázat is. Az autó azonnal sikert aratott mind a szaksajtó, mind a nyilvánosság előtt, és ösztönzést adott a Maseratinak, hogy a tömeggyártást megkezdje. Mindössze a rejtett fényszórókat váltották fel hagyományos kialakítású krómozott hátsó lámpával. Az „Extra Lusso” változatot később modern hűtőráccsal és nagyobb oldalsó ablakokkal szerelték fel.
  • 5000 GT ALLEMANO. A 5000 GT-t az 1959-es torinói autószalonon mutatták be, vitathatatlanul ez volt az esemény fénypontja. A Touring karosszériával felszerelt „perzsa sah” becenevű autóból csak három változat készült, ám ez elegendő volt ahhoz, hogy tovább erősítse a Maserati helyzetét a világpiacon. A következő évben bemutatták a genfi autószalonon is mindennapi használatra készített motorral, bár meghagyva a meggyőző teljesítményt. Mivel a Touringgal való partnerség a végéhez közeledett, több jeles autótervező is csatlakozott a projekthez: Pininfarina, Monterosa, Ghia, Frua és ALLEMANO – aki végül monopolizálta helyzetét a Maseratinál.
  • A6G-54 ALLEMANO. Az A6G-54 volt a Maserati másik kiugró eredménye a közepes méretű motorok területén, mind a közúti, mind a verseny szférában. Csúcs autótervezők (Zagato, Frua és ALLEMANO) kaptak megbízást az autó megépítésére. A Zagato szállította karosszéria agresszív, funkcionális designnal és kézzel készített részeit. Frua úgy döntött, hogy elfogadja a két modell (Coupé és Spyder) magas fokú személyre szabhatóságát, így kifejezetten merész színkombinációkat alkalmazott. ALLEMANO elegáns, áramvonalas autókat épített, aprólékos részletekkel az elvárható luxus GT modellek igényéhez igazítva.

A három exkluzív klasszikus Maserati autóval egyetemben kiállították az új Ghibli GranSport MY18-t is, melyet a versenyek hagyománya ihletett. Az új GranSportot úgy tervezték, hogy kielégítse a vevői igényeket egy sportosabb limuzin iránt. Csakúgy, mint a Full LED adaptív fényszórók, a GranSport külsejét is jellemzi a fekete zongora betétek az első lökhárítón (rajta a „GranSport” névvel), az oldalsó szoknyák egyeznek az autó színével, a kék betéteken a Trident és a Saetta logókkal.


A sportos vezetési stílus szerelmeseinek a pilótafülkében sport kormány található, és az összes ülés elektromos bőr sportülés 12 állítási ponttal. A GranSport standard felszerelés része a sebességváltó kar a kormánykeréken és az acél sport pedálok. Egy további testreszabási lehetőség, mely még erősebben hangsúlyozza a Ghibli versenyzési szellemiségét, a szénszálas külső csomag a visszapillantó tükrökön.

Az új Ghibli MY18 is elérhető a GranLusso felszereltséggel, ahol exkluzív anyagok és speciális tartalmak biztosítják a kifinomultabb hagyományt a legfinomabb olasz kivitelezésben.

Bulgari presztízsben a Trident megjeleníti a két új Octo Maserati órát, melyet hivatalosan a 2017-es frankfurti autószalonon mutattak be. Az új Octo Maserati GranLusso és GranSport a Bulgari exkluzív órái a látványos tárcsával hasonlítanak a Maserati fordulatszám-mutatójára, míg a varrott bőr szíj a kárpitra emlékeztet.

Egy új, limitált, Montante Cicli által tervezett kerékpár kollekciót is megcsodálhatnak a látogatók. A projekt 4 modell (250s – 1957, a 450S – 1957, a 3500GT – 1957 és a Maserati Ghibli – 1967) által inspirált vintage stílusú kerékpár létrehozásáról szólt.

Maserati Store is jelen van rengeteg termékkel, különösen a „Maserati Classiche” vonal, a márka legismertebb történelmi autóira jellemző mintákkal és foltokkal díszített ruhák.

A „Maserati Classiche” osztály, amely részvételt szervezte a kiállításon, egy házon belüli szervezet teljes mértékben elkötelezett a klasszikus Maserati autók iránt.

Maserati nemrég bevezetett fő termék frissítéseket minden modelljén a legutóbbi frankfurti autószalonon, így az új MY18 is még teljesebbé és kifinomultabbá vált.

Ez az első alkalom, hogy a Maserati bevezeti az elektromos szervokormányt (EPS), amelyen aktíválhatók az új Advanced Driving támogató rendszer (ADAS) funkciói. EPS leváltotta a hidraulikus szervokormányt a Ghibliben, a Quattroportéban és a Levantében, így egy magasabb szintű kezelési kényelmet ad, ám megtartja a kormányzási pontosságot és „érezni” a „Maseratiság”-ot.

A GranTurismo és GranCabrio MY18 modell is átesett egy jelentős külső ráncfelvarráson, így még felsőrendűbb az aerodinamika, a belső frissítés pedig tartalmaz egy új infotainment rendszert.


Vissza a listához