Maserati élet

Maserati Multi 70: új vitorlázó rekord a Hong Kong-London Tea Route-on

Maserati-Multi70-Soldini-Tea_Route-Arrival-London-(2)

Modena, 2018. február 23. – Megtették.

Helyi idő szerint 13:20:26-kor a Maserati Multi 70 áthajózott a Hong Kong-London közötti Tea Route érkezési vonalán, a II. Erzsébet Királyi Híd alatt. Giovanni Soldininak és a trimaran legénységének (Guido Broggi, Sébastien Audigane, Oliver Herrera Perez és Alex Pella) 36 napot, 2 órát, 37 percet és 2 másodpercet vett igénybe a kínai kikötő és a brit főváros közötti elméletileg 13.000 tengeri mérföldet jelentő útvonal. A rekordot csaknem egy héttel (5 nap és 19 óra) javították, amelyet korábban a 100 láb hosszú maxi katamarán Gitana 13 állított fel, amely 2008-ban 41 nap alatt teljesítette az útvonalat. Az olasz trimaran 15.083 tengeri mérföldet hajózott 17,4 csomós átlagsebességgel.

A célvonal után a kapitány Giovanni Soldini megjegyezte: “Nagyon boldogok vagyunk, de nagyon fáradtak is. Az elmúlt 48 óra nagyon kemény volt. Vitorlázás a csatorna szélén, nagy szél, tenger és szörnyű hideg. A rekord nagyon jól ment, nagyon örülünk az útvonalunknak. A legnehezebb rész az utolsó volt: kedvezőbb időjárási körülmények között az Atlanti-óceánon még 3 vagy 4 napot szerezhettünk volna. Igazából ez a reális, ráadásul technikailag a hajó tökéletes. Az utolsó útja óta a Maserati Multi 70-nel több mint 19 ezer mérföldet vitorláztuk, és minden rendben van a fedélzeten; sokat számított, hogy Guido és a csapat rendesen előkészítette a hajót. Kitűnő személyzet.”

Amíg a Vitorlás Világszövetség a gyorsasági rekordot hitelesíti álljon itt a Tea Route összefoglalója napról napra.

Hajózás a Dél-Kínai-tengeren

A január 18-i kezdet után az első két nap során a legénység kihasználta az észak-keleti szelet, hogy közelebb kerüljenek Vietnam déli csúcsához. Harmadik napra Szingapúr mellett a szél enyhült. A negyedik és az ötödik napon a legénység még mindig könnyű szelekkel közlekedik, áthalad a Sonda-szoroson és a Gitana 13-hoz képest már két napos előnnyel jut ki az Indiai-óceánra.

Teljes gáz az Indiai-óceánon

A hatodik napon, mely az első az Indiai-óceánon, a Szumátra dél-nyugati részét is elhagyják.

A hetedik és a kilencedik nap között a Maserati Multi 70 nagy sebességgel vitorlázik a déli félteke délkeleti kereskedelmi útvonalán, 24 óra alatt 644 mérföldet teljesítenek.
A tizedik napon a jobb oldali kormánylapát összetörik egy lebegő tárgy miatt.

A tizenegyedik napon a törött kormánylapátot kicserélik. A Maserati Multi 70 előnye lecsökken 250 mérföldre.
A tizenkettedik napon az útvonal egy földszorosnál halad el.
A következő három napot három hidegfront elhaladása jellemzi. A Maserati Multi 70 eléri az útvonal legdélebbi szélességi területeit, kb. 38o.

A Jóreménység Fokán a tizenhatodik napot haladtak át, öt napos előnnyel a Gitana 13-nal szemben.

Dél-Atlanti-óceán az afrikai oldalon

A dél-atlanti szakasz hátszéllel kezdődött.
A tizenkilencedik napon úgy döntöttek, hogy keleti irányból haladnak át az Egyenlítőn.
A huszadik és huszonharmadik nap között a Maserati Multi 70 átszeli a Guinea-öblöt, így közvetlenül halad Nyugat-Afrika felé.
Az Egyenlítőn a huszonkettedik napon haladnak át. A Maserati előnye eléri a legmagasabb értéket az út során: 2,046 mérföldet.

Szokatlan út az Észak-Atlanti-óceánon

Váratlan könnyű szellő lassítja a megérkezést Sierra Leone-ba a huszonharmadik napon. Az Azori-szigeteket nem lehet elkerülni Nyugat felé, továbbra is keleti irányban hajóznak.
A huszonötödik és harmincadik nap között a Maserati Multi 70 számos alkalommal változtat irányt Nyugat-Afrika partjai mentén a Kanári-szigetekig. Az előny körülbelül 1.200 mérföld körül marad.
A harmincegyedik napon ellenszélbe ütköznek, így közelednek Portugália partjaihoz.
A Vizcayai-öböl átkelésének második részében a hajó nagyon gyors vitorlázást hajt végre.

Az angol csatornán ellenszél, a Temzén hátszél

Maserati Multi 70 február 22-én hajnal előtt beér a csatornába. Másnap kora reggel a trimarán bejut a Dover-szorosba, és Angliának délkeleti vége felé megy a Temze torkolatáig, s onnan a II. Erzsébet királynő hídig.
A célvonalon február 23-án 13.20 órakor hajóznak át.

Az eseményt a Maserati támogatja főszponzorként, amely a trimarán nevét adta, és az Aon mint társszponzor, valamint a hivatalos ruházati beszállító, Ermenegildo Zegna.
Külön köszönet a Boero Bartolomeo SpA és az Contship Italia Group számára is.

Vissza a listához