Maserati élet

Új kihívás a Maserati Multi70 és Giovanni Soldini számára

Maserati_Multi

Hong Kongból Londonba, visszafelé a Tea Route 13.000 mérföldjén

Modena, 2017. november 10. – Az új, legyőzendő rekord a Maserati Multi70 és Giovanni Soldini részére:

Az Egyesült Államok Arany Út (New York-San Francisco) és a “Tea Clipper” kereskedelmi út (San Francisco-Sanghaj) rekordjainak megdöntése után a legújabb rekordkísérlet következik, mégpedig a 19. század végén használt Hong Kong-London útvonalon, a Jóreménység-fokon keresztül.

A jelenlegi rekordot (41 nap, 21 óra, 26 perc és 34 másodperc) 2008-ban a francia Lionel Lemonchois és a nyolc fős személyzete állította fel a 100 méteres katamarán fedélzetén (Gitana 13).

Giovanni Soldini megpróbálja a rekordot megdönteni 2018. januárjában, a Maserati Multi70 trimaran fedélzetén, együtt négy Ocean Racing hajóssal: Sébastien Audigane (FRA), Guido Broggi (ITA), Oliver Herrera (ESP) és Alex Pella (ESP).

13.000 mérföld, 24.000 km-non-stop:

Ez egy szokatlanul hosszú útvonal egy 70 méteres többtörzsű hajó részére, amilyen a Maserati Multi70. De Guillaume Verdier neves jacht tervező minden tőle telhetőt megtett a kockázat minimalizálása érdekében.

A fő állomások:

Először is Hongkongból indulnak és áthajóznak az egész Kínai-tengeren, egy teherszállító hajók és halászhajók által túlzsúfolt útvonalon.
Ezután a Jáva-tenger közepént szétszórt szigetek között szlalomozva haladnak át egy 15 mérföld széles szoroson a Jáva és Szumátra szigetek között.

A következő az átkelés az Indiai-óceánon és az Egyenlítőn, így érik el a dél-afrikai Jóreménység-fokot, a „rossz” irányból, azaz szemben az uralkodó nyugat-keleti széllel.

Dél-Afrika után az Atlanti-Óceán déli részét átszelve haladnak át ismét az Egyenlítőn. Tél lesz az északi féltekén, vagyis erős az esélye, hogy viharban kell hajózni.

Az utolsó szakasz lesz behajózni a La Manche-csatornába, a Temzén fel, és az Erzsébet II-híd alatt megérkezni a város központjába.

„A Hong Kong-London útvonal történelmi és epikus, ezért döntöttünk eme hatalmas kaland mellett”, mondta Giovanni Soldini, aki jelenleg Hawaiin a legénységével a végső karbantartási munkákkal készítik fel az olasz trimarant az útra.

„Az útvonal viktoriánus kori története lenyűgöző. Aki először ért Londonba a tearakományát háromszoros áron tudta értékesíteni. Ez volt az az útvonal, ahol az emberek először kezdett gondolkodni, hogyan lehet gyorsabban és jobban hajózni, ez volt az eredete a modern jacht designnak.”

„Számunkra ez egy sportos kihívás. Szeretnénk legyőzni a Gitana rekordját, bár a francia katamarán 30 lábbal hosszabb, ez a futam talán a leghosszabb, amit MOD70 valaha megkísérelt. Jó időjárási körülményekre számítunk az Indiai-Óceánon, de az Észak-Atlanti-óceán télen megjósolhatatlan, és azt hiszem, hogy lesz a legbonyolultabb része az egész útnak.”


Miután átesett egy sor tengeri tesztelésen a Maserati Multi70 elindult november végén Okinawába, Japánba. Miután megérkezett Hong Kongba Soldini és legénysége készenlétben várja a januári indulást.

Vissza a listához