Maserati & Soldini – RORC Caribbean 600 Race

Soldini_Maserati_RORC

Giovanni Soldini és a Maserati csapat a 7. RORC Caribbean 600 Race-n versenyez, a Karib-térség leghosszabb és legjelentősebb nyilt tengeri versenye. A rajt és a cél a English Harbour előtt van, a pálya útvonala pedig 11 Karib-sziget között vezet végig, ez egy rendkívül bonyolult technikai kihívást jelent, mert a hajók szinteken versenyeznek és az időjárási körülmények kiszámíthatatlanok, különösen a parthoz közel.

Kedd, Február 24 – Csak pár perccel 18:00 előtt, helyi idő szerintem ma este (Olaszországban 23:00), Giovanni Soldini bejelenti, hogy a Maserati kénytelen kiállni a RORC Caribbean 600 versenyből, mert a hajógerinc egyik hidraulikus csöve eltört. A Maseratinak lehetetlen úgy folytatni a versenyt, hogy a hajógerinc nem képes mozogni. “Ez egy teljesen előreláthatatlan és halálos esemény.” mondta Soldini. “A gerincben lévő hidraulikus szivattyű csöve felrobbant, így a hajófeneket ellepte az olaj. A gerinc egyáltalán nem mozog. Ez nagy kár, mivel a verseny eddig brilliáns volt. Ízgalmas és versenyképes. Mi tényleg mindent beleadtunk. Fej-fej mellett haladtunk a Bella Mente-vel, amit aztán meg is előztünk. A Maserati csapata bebizonyította, hogy egy nagyszerű csapat. Amikor a cső eltört, harmadik helyen álltunk a Bella Mente-vel, Rambler és Leopard mögött. Időben másodikak voltunk a kategóriánkban. De most azt irányt lassan visszafelé kell vennünk Antigua felé.”

soldini-vertical2Verseny a szigetek között

Kedd, Február 24 – Kevesebb, mint 24 órával a rajt után a 7. RORC Caribbean 600 Race-n, a távolság a versenyző hajók között egyre kisebb lesz. Rambler vezet, Leopard követi, a harmadik a Bella Mente és a Maserati tartja a negyedik helyét.

Ma reggel telefonon elértük Giovanni Soldini-t, aki a következő mondta: “Ez egy nagyszerű verseny, nagyon versenyképes. Eddig egy szempillantásnyit sem aludtunk. Látjuk magunk előtt a Bella Mente-t és remélem meg is fogjuk előzni. A rajt után hátszelünk volt, azzal nyertünk egy kis időt, de az széllel szemben mentünk sokáig. Volt egy kis problémánk a vitorlával, a kötél elszakadt és a vitorla nem nyílt ki, de Corrado Rossignoli felmászott a tetejére és kinyitotta. Annyira sok időt nem veszítettünk. Sajnos, van egy kis problémánk a műholdas telefonnal is, így nem tudunk nektek videókat és fényképeket küldeni a fedélzetről. Most minden energiánkat arra fordítjuk, hogy olyan gyorsan tudjunk haladni, amilyen gyorsan csak lehet.”

Elkezdődött!

Hétfő, February 23 – Pontosan 11:30-kor helyi idő szerint Giovanni Soldini és a Masareti csapat a hagyományos ágyúdördülés után a Fort Charlotteról, – ahonnan kitűnő kilátás nyílik az English Harbour-ra az Antigua dél csúcsáról – átlépte a rajtvonalat. A Maserati, a többi hajóval együtt, szembe széllél kezdett. 18 csomóval haladtak kelet felé 2,5 méteres hullámok közepette, amikor az olasz VOR 70 úgy döntött, hogy közel marad a partvonalhoz, mielőtt Antigua legdélebbi pontját megkerüli. Jelenlegi sebessége 10 csomó és vezeti a versenyt. Soldinival egy 11 fős nemzetközi csapat van a fedélzeten: az olasz Guido Broggi, John Elkann, Andrea Fantini, Matteo Ivaldihoz, Francesco Malingri, Corrado Rossignoli és Gigio Russo; a német Boris Herrmann; a spanyol Oliver Herrera Perez; a francia Gwen Riou és a monacói Pierre Casiraghi.
Jelenleg 64 hajó van versenyben, beleértve a félelmetes Rambler-t, Leopard-t és a Bella Mente-t. Az útvonal 600 mérföldön keresztül 11 Karib-sziget között kanyarog, a kanyargós út pedig visszavisz a célba, az English Harbour-ba, Antigua-ba.

A RORC Caribbean 600 verseny ma kezdődik. Giovanni Soldini és a Maserati készen állnak a Karib-szigeteki kihívásra.

Giovanni Soldini és a Maserati csapat készen áll a 7. RORC Caribbean 600 Race rajtjára, a Karib-térség leghosszabb és legjelentősebb nyilt tengeri versenyére.

10:50-kor (helyi idő szerint 15:50 Olaszországban) ma ágyú lövésések jelzik a verseny kezdetét 68 hajók között, 14 különböző nemzetből.

A rajt és a cél a English Harbour előtt van, a pálya útvonala pedig 11 Karib-sziget között vezet végig, ez egy rendkívül bonyolult technikai kihívást jelent, mert a hajók szinteken versenyeznek és az időjárási körülmények kiszámíthatatlanok, különösen a parthoz közel.

15-20 csomós sebesség kelet irányba és kétméteres hullámok a kezdéskor – nem túl ideális feltételek a Maserati számára, de megteszi a legtöbbet, ami tőle telik az erős szélben. A verseny második napján a szél déli irányba fordul. A következő napokban az irányt északnak veszik és a sebességet akár 20 csomóra is növelhetik.

Maserati_RORC.cutGiovanni Soldini így fogalmazott: “ A verseny döntő részei a sziget szélvédett oldalán zajlanak, Guadeloupe-val különösen kényes, a nagyon magas hegyek miatt.
Az erős befejezés is kemény kihívás lesz: a Bella Mente jelenleg 72’-es, amely előző évben győzött és a passzát szél az ő javát szolgálja. A Rambler egy 88’-as carbonszálas hajó, amit Juan Kouyoumdjian tervezett, egy szuper csapattal és az elektomos csörlőével gyakorlatilag egy repülőgép.

A tulajdonosa George David tartja a versenyrekordot, amit 2011-ben állított föl, (40 óra és 20 perc). Leopard egy 100’-as elektromos csörlőkkel. Ő egy nagy, világos hajó canting gerinccel. Szintén ott van a régi barátunk, Ragamuffin, egy 100’-as maxihajó, amely a Csendes-óceánon elég erős ellenfelünk volt. A gigantikus hajók száma az Antigua kikötőben lenyűgöző. A Maserati árboc éppen eltűnik a megahajók erdőjében. De holnap mindent beleadunk, mint ahogy az már tőlünk megszokott!”