Motorsport – Verseny mérföldkövek

content-1-12---1280x500

Alfieri megnyeri a Targa Florio-t
1926-ban a Maserati feltalálója Alfieri Maserati a márka történetében először megnyeri a Targa Florio-t. Ez a győzelem rendkívül fontos volt a Maseratinak, a büszkeség forrása és a jól megérdemelt elismerés minden fejlesztési munkáért az első Masearti autó, a Tipo 26 mögött.

targa-florioBacino Borzacchini gyorsasági rekordja
Bacino Borzacchini állította föl az első rekordot a Maserati történelmében. 1929-ben, az umbirai születésű vezető állította föl a sebességi világrekordot egy Maserati V4 volánja mögött, a Cremona 10 km-es szakaszán, ahol elérte a majdnem hihetetlen 246 km/h-s átlagsebességet.
Luigi Arcangeli 1930-ban megnyeri a Reale Premio di Roma-t
A Maserati Tipo 26M, ismertebb nevén a Maserati 8C 2500, debütálásakor győzött. Ez 1930-ban törtent a Reale Premio di Roma-n, a Maserati Tipo 26M itt jelent meg először a versenypályán, ahol győzelmet is aratott Luigi Arcangeli-vell a volánnál.

content-4-12---904x450Nuvolari a 8CM-ben
A történet, ami Tazio Nuvolari győzelméhez vezetett a negyedik Belga Grand Pix-en, a Spa Francorchamps versenypályán tartottak 1933-ban, ez bizonyította a Maserati abszolút technikai és technológia dominanciáját a versenyben a korai harmincas években.

content-5-12---1280x400

Wilbur Shaw győz Indianapolis-ban
1939-ben Wilbur Shaw, a híres amerikai versenyző, megnyerte a világ egyik legnagyobb versenyét, az Indianapolis 500-at, a Maserati 8CTF-el. A Maserati 8 CTF volt az első olasz autó, ami nyert ezen a híres amerikai eseményen.

content-6-12---322x1601947 Modena GP: Ascari győzelme
1947 Modena Grand Pix láthattuk a Maserati A6G/CS debütálását, amit Villoresi és Ascari vezetett. Ez az autó kiemelten jelentős dinamikai fejlesztéseket kapott, amik előnyt jelentettek a két versenyzőnek és segített nekik megnyerni a tragikus Grand Prix-et, ahol egy komoly balest történt, számos néző is megsérült.

content-8-12---322x1601954 Argentín GP: Maserati 250F
1954-ben a Maserati az Argentín Grand Pix-et választotta az új csővázas 2,5 literes motorral felszerelt új versenyautó debütálására, a Maserati 250F-nek. Fej-fej melletti kűzdelem után, Juan Manuel Fangio a debütáláson győzelemre vezette a Maserati 250F-t.

1957-ben Fangio “cominate” a Nünbergring-en
1957-ben a Német Grand Prix-en, a híres nünbergi pályán volt a motorsport történelmének legyszebb győzelme. Juan Manuel Fangio visszatérése után fantasztikus győzelmet aratott a Maserati 250F-el.

content-9-12---322x160Willy Deatwyler
Willy Daetwyler egy Maserati 200SI-vel versenyzett az 1957-es Európai Mountain bajnokságon. A 6 bajnoki futamból megnyerte az első versenyt és ezzel az első Európai Mountain bajnokká vált a háború utáni időszakban.

Stirling Moss győzött Rouen-ben a Tipo 60-on
A birdcage futómű a Maserati történelmének és a nemzetközi autóversenyek vitathatatlan műszaki kiválósága. Ezt bizonyítja a Stirling Moss Rouen-i győzelme.

content-11-12---322x160Maserati MC12: Első lépések a pályán
A Maserati visszatért a versenyzés világába az MC12-vel a FIA GT bajnokságon 2004-ben. 2004. szeptember 5-én a bajnokság már javában zajlott, amikor is a Maserati 37 éves kihagyás után visszatért a versenypályára.

A Maserati Trofeo
A század végén, a Maserati kiesett a világ versenyautói közül, onnan, ahol minden elkezdődött. Azonban 2003-ban hivatalosan is újra versenyezni kezdett a Maserati Trofeo-val, amely újra megnyitotta a motorsport kapuit a Modena márka számára.

content-12-12---1280x500