Tervezési kiválóság

style-1

tridentA háromágú szigony

A háromágú szigony, mint szimbólum, egy mítosz. A jelvény, amelyet az összes Maserati versenyautóban használtak a történelemben, állandó maradt a márka evolúciója során, a stílusán, technológiáján és előadásán keresztül, miközben végigkísérte a Maserati autók gyözelmeinek és sikereinek mindegyikét. A Maserati történelmében való ikonikus jelentőség alakja a tizenhatodik század óta uralta a Piazza Maggiore-t Bolognában. A város szökőkútja, melyen Neptunusz szobra áll, ami megihlette a Maserati logóját, miközben egyszerre jelképezi Bologna városát, és magát a márkát.

logo1

1920-ban a Maseratinak szüksége volt egy olyan szimbólumra, amely gondoskodik arról, hogy kitűnjön a többi jármű közül. Ezért döntöttek úgy, hogy Mario Maserati művész testvérük, aki alig érdeklődik az autók iránt fogja létrehozni az auto új szimbólumát. Mariot azonnal értesítette a Marquis Diego de Sterlich, a család barátja és támogatója Alfieri Maserati által, aki azt javasolta, hogy Neptunusz szobráról mintázva készítse el a motívumot, mely Bolognában található, és ahol az Officine Maserati volt található abban az

időben. Elszeparálhatatlanul összekapcsolódott a Maserati márka és a szigony, mely hangsúlyozza exkúzív státuszát, identitásukat, mint remekműveket mind luxus, mind sportautók teljesítményében.

slide4

content-3-12---322x160A hűtőrács

Minden Maserati autónak, mindig volt egy elegáns, jellegzetes, különleges jelentéssel biro hűtőrácsa. A harmincas évek közepétől ez a rács kezdett még inkább különlegesebbé válni. A Maserati 6CM kapta az első, új, jellegzetes hűtőrácsot, krómozott bordázással, lekerekített,meglehetőseg sportos formában. Hasonló formák találhatóak meg csak ugyan másik két típuson, melyek közül mindkettő bekerült a márka verseny történelmébe.

A Maserati Tipo 26 krómózott rácsávál presztízst hozott az auto elülső végének, és alátámasztotta sportos eleganciáját. Ahogy teltek az évek, új kombinációkat próbáltak ki: A Maserati 8CM fekete rácsot kapott, a rács színei és a karosszéria között krómszegélyezéssel, ami létrehozott egy kis szünetet, és ez adott neki egy mélységet, így az autónak még eredetibb megjelenést adott.

Ahogy a versenyautók hűtőrácsai fejlődtek, a márka szintén nagyon figyelt az úti autók rácsainak megformázására. Egy példa a Maserati A6 a negyvenes évek végétől jellegzetes krómozott rácsával, amely hangsúlyozza az autó lenyűgöző elejét. Néhány verzión, mint például az AG6/2000, a rács szintén tartalmazta a szigony szimbólumot, amit a közepére helyeztek kiemelve, krómozott kivitelben.

slide3Ahogy teltek az évek, az autók teljesítménye egyre nőtt, a mérnököknek szükséges volt egy jobb hűtési megoldást találni. A hatvanas-hetvenes években , ahogy az autók tervei áramvonalasabbá váltak, a hűtőrács sokat változott a modelltől függően. A Ghibli hűtőrács egy krómozott térhatású, szigony jelvénnyel a közepén, míg az Indin nem volt rács, hiszen a motor hűtését az alján lévő számos levegőbemenet biztosította.

40A hűtőrácsok tovább fejlődtek a nyolcvanas években az autók derékszögű alakjaival együtt, egyszerű, de mégis feltűnő rácsokká válták, mint a Maserati Biturbo esetében. A tendencia folytatódott egészen a jelenlegi desingig, mint a Maserati GranTurismo, a krómozott szigony jelvénnyel, amely büszkén jelenik meg fekete háttérrel, ahogy az új Maserati Ghibli és Maserati Quattroporte autókon is a kifejező rácsok, melyek hangúlyozzák az elegáns és sportos személyiséget.

Gandini

A stílus evolúciója

Az autó sorozatainak evolúción keresztüli átalakulása során a Maserati utat tört az autóipari divatban, egyedi autóival, elegáns, mégis sportos, személyes, markáns vonalaival. A márka korai éveinek kerek, hullámos, kanyargós részletei fokozatosan fejlődtek, hogy nagyobbá, hosszúbbá és áramvonalasabbá váljanak.

styleMajd a hatvanas években a tervezés tovább bővült, így a Maserati autók tökéletes szimbiózisa, a tiszta vonalas, és kanyargós felületek egyedi stílusa felismerhető a világ minden tájáról. A formák a hetvenes években még szögletesebbekké válták, míg a technológiafejlesztés eredményeként újabb areodinamikai megoldásokat vezettek be, lapos vonalak és élek jelentek meg Átalakultak a derékszögű formák a nyolcavanas-kilencvenes években, amelyek megnyitották az utat a mai karcsú, gömbölyű de éppen olyan áramvonalas és szemet gyönyörködtető stílus felé.

PininfarinaA Maserati az évek során több elismert mérnökkel, tervezővel,- mint például Giugiaro, Zagato, Ramaciotta, Pininfarnina- dolgozott. Az együttműködések során Maserati és Pininfarina létrehozták a legnépszerűbb modellek közül néhányat, köztünk a Birdcage 75-t, amely az közelmúlt egyik legismertebb Maseratijaként ismert a történelemben.